Herhaalservice

Hoe werkt de herhaalservice van uw apotheek?
Ongeveer twee weken voordat uw chronische medicatie op is, krijgt u van ons bericht dat uw medicijnen weer voor u klaar liggen. De apotheek regelt het recept met uw arts.

Hoe doet u mee?
Het is belangrijk dat al uw medicatie gelijk loopt. Daarom starten we met een synchronisatie. Wij vragen u of één van uw familieleden om alle medicatie die u thuis heeft te tellen en de datum te vermelden waarop u dit heeft gedaan. Dit overzicht levert u weer in bij uw apotheek. U krijgt dan eenmalig een aanvulling van sommige van uw middelen. Vanaf dat moment doet u mee in de herhaalservice.

Deze herhaalservice geldt alléén voor chronische medicatie die u van uw arts krijgt voorgeschreven.

Wat moet ik doen als ik een geneesmiddel niet meer hoef te gebruiken?
Als u van uw arts moet stoppen met een geneesmiddel verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. Wij zorgen er dan voor dat deze geneesmiddelen niet meer automatisch worden herhaald.

Wat moet ik doen als de arts het gebruik van het geneesmiddel heeft veranderd?
Als uw arts u doorgeeft dat uw geneesmiddel op een andere manier gebruikt moet worden verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk door te geven aan de apotheek. Wij zorgen er voor dat uw herhaalrecept daarop aangepast wordt.

Wij hopen met deze service u nog meer gemak te bieden en wij hebben daardoor de tijd om al uw middelen in één keer klaar te maken. Zo hoeft u maar één keer voor al uw chronische middelen naar de apotheek of kluis te komen.

Op welke manier krijg ik bericht dat medicijnen voor mij klaarliggen?
Wanneer u uw mailadres en telefoonnummer aan ons doorgeeft, krijgt u van ons bericht dat de medicijnen voor  u klaarliggen, dit kan in de kluis of in de apotheek.

Heeft u geen mail dan krijgt u per post bericht.

Als u de medicatie uit de kluis wilt halen, krijgt u bericht via uw telefoon (sms) of via uw mail dat het afgehaald kan worden op de daarvoor bestemde locatie (naast het postkantoor in het winkelcentrum Hasseler Es), met bijgevoegde duidelijke uitleg. Deze locatie is 24 uur per dag bereikbaar.

Als u de medicatie bij de apotheek wilt halen, dan krijgt u bericht via uw mail dat het klaarligt en krijgt u tevens een snelcode meegestuurd. Als u deze code intoets op ons nummerapparaat hoeft u niet lang te wachten en wordt het vlot aan u overhandigd.

Wilt u meer informatie, dan verwijzen wij u naar onze website of kan u hiervoor een folder aan ons vragen.

Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met de apotheek via de telefoon 074-2780034 (Slangenbeek) of 074-2770809 (Hasseler Es) of per email info@apothekenhengelonoord.nl. U kunt uiteraard ook even langskomen in de apotheek.

Wij staan altijd open voor opmerkingen of suggesties...

Vertel het ons!