Veel gestelde vragen over naleveringen

(geplaatst op 2 april 2020)

Omdat we veel vragen krijgen omtrent medicatie die (tijdelijk) niet leverbaar is, hebben we voor u de meest voorkomende vragen en antwoorden op een rijtje gezet.



Ik heb meerdere recepten aangevraagd; kan ik de andere medicatie wel alvast ophalen?
Ja. We maken de medicatie die wel gewoon leverbaar is voor u klaar zoals u van ons gewend bent. U ontvangt daarvoor een mail met een code voor het ophalen in de apotheek of bij onze kluisjes.

Waarom is er een langere levertijd?
Dit kan meerdere redenen hebben. Grotendeels alle medicatie bestellen we bij onze reguliere groothandel, waarvan we elke nacht een levering ontvangen. Hierdoor kunnen we het meeste de volgende werkdag aan u leveren. Er zijn enkele uitzonderingen: 

  • Soms moet de medicatie besteld worden bij een andere leverancier met een langere levertijd.
  • Soms is de medicatie tijdelijk niet leverbaar. Als de medicatie weer leverbaar is, ontvangen we het medicijn bij de volgende nachtelijke levering. Wij houden uw recept voor u apart en bij binnenkomst in de apotheek zullen we de medicatie voor u klaarmaken.

Hoe weet ik welk medicijn niet leverbaar is?
Helaas is het niet mogelijk om in een automatisch mailbericht mee te sturen om welke medicatie het gaat. Als u maar 1 geneesmiddel besteld heeft, weet u waar het om gaat. Als u meerdere geneesmiddelen besteld heeft zult u vandaag/de volgende werkdag een mailbericht ontvangen dat die medicatie voor u klaarligt. Bij het ophalen kunt u dan even nakijken om welke medicatie het gaat.

Moet ik zelf actie ondernemen nu mijn geneesmiddel niet leverbaar is?
De medicatie is voor u besteld en wordt bij binnenkomst automatisch voor u klaargemaakt. Als u nog voldoende voorraad in huis heeft, hoeft u geen actie te ondernemen. U kunt wachten totdat u een mail van ons ontvangt dat de medicatie voor u klaar staat.

Indien u nog voor minder dan 1 week medicatie in huis hebt, kunt u het beste handelen zoals bij de volgende vraag is beschreven.

Ik heb niet voldoende medicatie huis, wat moet ik nu doen?
Samen zoeken we naar een goede oplossing! Kom even langs bij de apotheek of neem telefonisch contact met ons op. We controleren dan de verwachte levertijd van uw medicatie. Eventueel kunnen we voor de tussentijd een alternatief leveren. Dit kan een ander merk zijn  of een andere sterkte van het geneesmiddel met een aangepaste dosering.

Overleg

Er is veel overleg tussen voorschrijvers en apotheken. Als bepaalde middelen langdurig niet leverbaar blijken, dan wordt daar een gezamenlijk alternatief voor afgesproken. Soms is dat niet mogelijk en dan wordt individueel met uw voorschrijver naar een goed alternatief gezocht voor u.

Wij staan altijd open voor opmerkingen of suggesties...

Vertel het ons!